توان در بدنسازی
حرکات بدنسازی, مقاله, مکمل ها

افزایش توان برای انجام حرکات بدنسازی

اساس و پایه هر حرکت انسانی چه ذهنی و چه جسمی و بدنی توان و قدرت می باشد. در بدنسازی نیز هر چقدر پر توان تر باشید، می توانید حرکت های بهتر و با روش های اصولی انجام دهید و در نتیجه سریعتر عضله سازی کرده و وزن کم کنید.

تکنیک ها و راهکارهای مختلفی هم در رژیم غذایی هم در نوع حرکت های بدنی وجود دارد که اعمال مکرر آنها در تمرینات می تواند در دوره های زمانی مختلفی به افزایش قدرت و توان ورزشکار کمک کنند.

در اینجا به اختصار به بعضی از این حرکات بدنی به منظور افزایش قدرت و توان در بدنسازی اشاره خواهیم کرد:

  • تمرینهای قدرتی از قبیل اسکات، ددلیفت، پرس سینه، پرس شانه بسیار موثر در افزایش توان برای انجام دیگر حرکات می باشند.
  • تمرینات خود را با هالتر شروع کنید. با هالتر شما وزن زیادی بلند می کنید که خود باعث افزایش توان در انجام حرکتهای بعدی خواهد شد.
  • توقف در وزنه زدن امری بسیار موثر در افزایش توان به خصوص ورزشکاران مبتدی می باشد. به سادگی بر بلند کردن و پایین آوردن وزنه هایتان به شیوه‌ای کاملا کنترل شده تمرکز کنید و برای یک ثانیه زمانی که وزنه در بالا است، توقف کنید.
  • کارنامه ای از حرکات خود به صورت مرتب تهیه کنید. کارنامه ای از بهترین وزنه هایی که زدید، بهترین حرکات تمرینی خود و … به خود امتیاز دهید. این امر می تواند در بهبود و پیشرفت کار بسیار موثر باشد.
  • به هیچ وجه در انجام هیچ نوع از حرکات چه قدرتی چه دیگر تمرینات زیاده روی نکنید. زمانی که شما تمرینات بسیار زیادی را در یک جلسه‌ی ورزشی انجام می‌دهید، حداقل بعضی از آنها نصفه و ناقص انجام می‌شوند در حالی که تمام چیزی که شما نیاز دارید تنها انجام یکی دو تمرین قدرتی است.

متعادل کردن تمرینات، انجام اصولی حرکات نیز از فاکتور هایی هستند که با رعایت آنها به همراه تغذیه مناسب کمک زیادی به افزایش قدرت و توان در انجام حرکات بدنسازی خواهد کرد.

برگرفته از مجله فیت شیپ

دیدگاهتان را بنویسید